piątek, 2 listopada 2012

Relacja z dwumiesięcznej pielęgnacji włosów

Minęły dwa miesiące odkąd zaczęłam świadomie pielęgnować swoje włosy. Przyszedł więc czas, aby zdać relację.

Co robiłam:
  • Odstawiłam silikony, SLS, SLES, parabeny itd.
  • Przed każdym myciem nakładam na włosy olej na czas od pół godziny do 2h, a w weekendy czasem na całą noc
  • Włosy myję co drugi dzień, zazwyczaj w weekendy dłużej przetrzymuję, tak aby umyć dopiero w niedzielę
  • Podczas mycia masuję skórę głowy
  • Po myciu zawsze obowiązkowo maska na min. 10 minut
  • Na noc włosy związuję w warkocz
  • Nigdy ich nie suszę, nie prostuję
  • Odżywiam się w miarę możliwości zdrowo

Produkty, których używałam przez ten czas:


 
  • Isana Hair, Preparat intensywnie pielęgnujący z wysoko odżywczą proteiną z pszenicy i pantenolem - polubiłam ją
  • Green Pharmacy, Szampon do włosów normalnych z pokrzywą zwyczajną - średnio mi służył, ale dobrze oczyszczał
 
  • Alterra, Nawilżająca odżywka Granat i Aloes - używałam w metodzie OMO jako pierwsze O i tu się spisała, nie było problemu ze zmyciem oleju
  • Alterra, Szampon do włosów matowych i zniszczonych Morela i Pszenica - uwielbiam jego zapach, na początku dawał piękny połysk, po czasie przestał działać
  • Alterra, Olejek do masażu Migdały i Papaja - olejowałam nim włosy, nie zachwycił mnie

Produkty kupione przy okazji promocji w rossmanie
  • Babydream, Szampon dla dzieci - delikatny, fajny, ale plącze włosy
  • Isana Hair, Odżywka natychmiastowa z jedwabiem - nic nadzwyczajnego
  • Babydream fur Mama, Olejek do pielęgnacji ciała - używam do olejowania włosów i polubiłam go bardziej niż ten z Alterry
  • Alterra, Maska nawilżająca Granat i Aloes - średnia, nie lubię moich włosów po niej dlatego zmywam nią olej

Zamówienie ze strony Bioarp.pl
  • Maska Drożdżowa, Pobudzenie wzrostu - bardzo fajna, myślę, że w jakimś stopniu przyczyniła się do szybszego wzrostu
  • Love2MixOrganic, Szampon stymulujący wzrost włosów Organiczna Pomarańcza i Papryczka Chili - obecnie mój ulubiony szampon, niedługo będzie recenzja


Efekty:
  • Włosy są wyczuwalnie bardziej miękkie, chociaż w gorsze dni nadal potrafią być sztywne i nieprzyjemne w dotyku. Ale jest poprawa.
  • Udało się wydobyć jako taki blask.
  • Pojawiło się mnóstwo babyhair.
  • Mam wrażenie, że w ciągu ostatniego roku moje włosy stały w miejscu. W ciągu tych dwóch miesięcy wreszcie ruszyły. Do tego ostatnio podcięłam minimalnie końcówki. Niestety jeszcze sporo będzie trzeba ściąć zanim pozbędę się dużych różnic w długości, rozdwojonych końcówek i będą w dobrej kondycji.

I na koniec zdjęcia. Co prawda nie ma ich zbyt wiele, jakość kuleje i posiadam dopiero październikowe. Do tego na każdym zdjęciu inny kolor włosów. Najbardziej zbliżony do rzeczywistego jest na pierwszym i drugim zdjęciu.

4 października; bez lampy i z lampą:


31 października:



Pozdrawiam serdecznie!

5 komentarzy:

  1. Kusi mnie ta maska drożdzowa, zależy mi na szybszym poroście :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie ciekawi ten olejek BabyDream.
    Nie miałam jeszcze okazji wypróbować.

    Czy maska i odżywka Alterra bardzo różnią się od siebie pod względem działania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nie zauważyłam większej różnicy między nimi. Oba produkty nie dawały jakiś spektakularnych efektów, więc zużyłam je do zmywania oleju, także niewiele mogę powiedzieć o ich działaniu.

      Usuń
  3. Bardzo fajny efekt po niecałym miesiącu, tak trzymaj! :)

    OdpowiedzUsuń